Werd de Politicus van het Jaar verkiezing in 2002 geannuleerd om te voorkomen dat Pim Fortuyn verkozen werd?

In 2002 was er geen Politicus van het Jaar verkiezing, was dit om te voorkomen dat Pim Fortuyn met die titel aan de haal ging?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar vind je informatie over dat die verkiezing toen geannuleerd zou zijn ? Het was politiek een beetje gek jaar natuurlijk ; dat kan er ook alles mee te maken hebben.

Het beste antwoord

Nee, het is er van 1998 t/m 2002 niet geweest, omdat het eerst door De Tijd en vervolgens door RTL werd georganiseerd en daarna doodbloedde. Pas in 2003 nieuw leven werd ingeblazen door de NOS. In 2002 is het dan ook niet geannuleerd, maar gewoon nooit georganiseerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens het lijstje bij wikipedia was die verkiezing er niet.
Zie 1997 - 20004
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat staat ook in de vraag.. Maar was die verkiezing er niet in dat jaar om te voorkomen dat Pim Fortuyn de prijs zou winnen of had het een andere reden?