Ha, die Nekse11;

De grondwet vormt het fundament van onze rechtstaat, samenleving en al onze wetten. In feite dus een garantie voor onze vaderlandse beschaving. Redenen om die te wijzigen zijn vooral veranderende ideeën over wat we met zijn allen eerlijk, rechtvaardig en beschaafd vinden. Als mensen met zijn allen dus anders gaan denken over dingen als vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid zullen er vanzelf politieke en maatschappelijke stromingen ontstaan die uiteindelijk de nodige grondwetswijzigingen tot gevolg zouden kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wij kennen geen doodstraf en het veranderen van de grondwet zou kunnen zijn het invoeren van de doodstraf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reden kan dus zijn dat men bv de doodstraf in zou willen voeren, hiervoor moet de grondwet gewijzigd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+