Mijn pakket is onderschept door douane kan ik hem nog terug krijgen of en wat zijn de gevolgen?.

Douane heeft me pakketje onderschept wat zijn de gevolgen is er een kans dat ik hem terug krijg?

Toegevoegd na 1 uur:
zijn verboden gucci riemen die mogen land niet in, maar gaan ze hem dan vernietigen of sturen ze hem weer terug naar herkomst ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan de inhoud, waarschijnlijk niet .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verboden gucci riemen die jij besteld heb? dan neem ik aan dat er ook nog een boete voor jou volgt.

Het beste antwoord

Als de douane een pakket onderschept betekend dat zij het pakket gaan onderzoeken
Dan willen zij precies weten wat er in zit .
En zij kijken of de inhoud van het pakket klopt met de papieren .
En als alles klopt wordt het verder gestuurd binnen enkele dagen .
En Ik ga er van uit dat er geen verboden producten in zitten .
En als zij het een of andere reden niet wille doorsturen dan krijg je het pakket weer terug gestuurd .

Toegevoegd na 9 minuten:
En in sommige landen wordt het pakket ook onderschept dan proberen zij om een extra betaling los te krijgen .
Dan gaat het eerst betalen dan het pakket .
Zo niet dan krijg je het pakket terug .

Toegevoegd na 10 uur:
Die riemen ben je kwijt en het ligt aan de waarde van de riemen of je een boete krijg ja of nee . en de hoogte van de boete .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De minnen graag even motiveren !
Ik zou dan graag even willen weten wat bij hun anders gaat dan bij mij .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij iig een plusje.. Die minnen zijn voor mij ook een raadsel, het antwoord klopt gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (2)

Je geeft zelf al aan dat er illegaal spul in zit, dus dat gaan ze dan vernietigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als zij vinden dat jij met kwade opzet hebt gehandeld hierbij, dan kan er ook nog een straf volgen. Meestal is dat "gewoon" een boete.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het om 2 riemen gaat, zal de douane er waarschijnlijk niet eens naar kijken. Als het pakket steekproefsgewijs
"rood"valt, wil zeggen dat de douane het pakket fysiek wil zien. In het geval het gaat om imitatie/namaak zal het in beslag genomen worden, en zal de importeur een boete moeten betalen. Het pakket wordt dan vernietigd.
Er wordt dan gesproken van vaststellen van inbreuk op intellectueel eigendomsrecht.