Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie is deze man op de foto?

Al jaren lang zie ik regelmatig op tv bij optredens van de minister-president een man in zijn nabijheid rondlopen van rond de 40 jaar, die altijd wat ouwelijk in bruin ribfluweel gekleed gaat. Zie foto. Eerst bij Balkenende en nu bij Rutte. Wie is deze kennelijke belangrijke man en wat is zijn naam en functie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is de 3e man van de Rijksvoorlichtingsdienst, drs. S.A.E. (Stephan) Schrover, speciaal belast met Algemene Zaken, oftewel het departement van de Minister-President.

Hij zorgt voor commuciatie-adviezen, en is altijd in de buurt als er een mogelijkheid is dat Rutte iets te melden heeft, of als er journalisten in de buurt zijn. Hij houdt in de gaten wat Mark Rutte zegt, en kan hem eventueel adviseren, dat voortaan anders te doen. Ook vooraf bespreekt Rutte de communicatie met hem; b.v. het tijdstip om belangrijke regeringsbeslissingen bekend te maken.

Ook bij persconferenties is hij aanwezig, en dan is het zijn taak, om in een beetje eerlijke volgorde de journalisten van diverse kranten en omroepen, gelegenheid te geven vragen te stellen, en vooral bepaalt hij wanneer het afgelopen is. Want als het aan journalisten ligt, gaan die persconferenties eindeloos door.

http://www.algemenebestuursdienst.nl/organisatie/wie-is-wie/K.2006.3012.html
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/az/organisatie/organogram/rijksvoorlichtingsdienst
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
noki
12 jaar geleden
Jeetje Mesher wat weet je toch veel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, nou dat valt wel mee hoor. Ik leer hier meer van de vragen en antwoorden van anderen, dan van mijn eigen antwoorden :-) Maar wel bedankt voor je aardige compliment!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding