Sybrand van Haersma Buma is fractievoorzitter van het CDA(Christelijk Democratisch Appel).Dat wil zeggen hij is de voorzitter van de 2e kamer fractie van het CDA in de Tweede Kamer (daarmee maakt hij dus geen deel uit van de regering).Maar is een volksvertegenwoordiger net als de andere 149 leden tellende tweede kamer.Dat het CDA als partij in de regering zit heeft hen opgeleverd dat hun minister Maxime Verhagen vice-Premier is.In Nederland kennen we geen President we zijn een monarchie(Koning is staatshoofd)in ons geval op dit moment Koningin Beatrix.Ook de opmerking hoogste man is niet correct op dit moment kent het CDA geen duidelijk politiek leider (voor de regering is dat Maxime Verhagen,voor de tweede kamer is dat Sybrand van Haersma Buma,Partijvoorzitter is Ruth Peetoom. Groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Knap beantwoord
teusvh
12 jaar geleden
Nederland heeft overigens (anders dan in de vraag) geen president, maar een minister-president.
Vaak zie je dat de grootste regeringspartij de minister-president levert, en de coalitiepartijen) die dus ook in de regering zijn vertegenwoordigd) elk een vice minister-president.

Andere antwoorden (1)

De Buma is een belangenorganisatie die waakt over auteursrechten.

Ben je niet in de war met Van Haersma Buma?