Wanneer worden er weer verkiezingen gehouden ?

Ik bedoel eigenlijk wanneer balkendende of wouter bos wordt vervangen.

of gebeurt dat pas als het kabinet valt ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hm.. Ik hoop persoonlijk niet dat het kabinet valt. Een gevallen regering is altijd slecht voor bedrijven die dan investeringen uitstellen tot er zekerheid is van beleid. Dus gaan we even uit van de volgende geplande verkiezingen:

[quote=http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverkiezingen_2006#Volgende_verkiezingen]
Volgens de kieswet worden de eerstvolgende verkiezingen gehouden in de maand maart na het verstrijken van deze periode van vier jaar. Een uitzondering wordt gemaakt indien in datzelfde jaar ook verkiezingen voor leden van provinciale staten of gemeenteraden worden gehouden; dan wordt de verkiezing voor leden van de de Tweede Kamer verschoven naar de maand mei. Deze uitzonderingsregel is in 2011 van toepassing (vanwege statenverkiezingen op 2 maart 2011). Daarom zijn de eerstvolgende Tweede-Kamerverkiezingen voorzien voor 11 mei 2011[
[/quote]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk 3 maart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgend jaar, mits het kabinet niet valt