Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke nut hebben de nabeschouwingen gehad?

Niet om het 1 of ander, maar we hebben na Prinsjesdag twee dagen algemene beschouwingen gehad. Naast het haantjes en hennetjes gedrag van de mensen in de 2e kamer ben ik er volgens mij als burger erg weinig mee opgeschoten. Het kabinet doet toch wat het wil.
Dat is volgens mij al jaren zo.

Waarom gebeurt dit dan toch elk jaar?
Om de kans te krijgen jezelf als politicus in de picture te brengen? Of op andere manieren punten te scoren bij het electoraat?
Graag dan toch op een andere manier. Dit is wel erg zonde anders van belastinggeld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
687

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hmmm, heel zonde van het geld. En zonde van de tijd waarin het kabinet wel hun 'daadkrachtigheid' hadden kunnen tonen.

'Daadkrachtig' is toch wel het meest gebruikte woord en meest afwezige karaktereigenschap van het afgelopen jaar. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het nut voor mij was deze keer dat ik de politieke partijen duidelijk hun eigen inbreng zag leveren. De positionering van alle partijen werd bevestigd of sterker bekrachtigd.
Als burger schiet je hier in financieel opzicht niks mee op, maar de keuze voor een partij wordt m.i. wel makkelijker.
Het is duidelijk dat de regeringspartijen meer naar elkaar zijn gegroeid of alsnog zullen groeien. Voor het besturen van het land is dit alleen maar goed.
Of algemene beschouwingen zonde zijn van ons belastinggeld vind ik echt flauwekul. Dan kan je wel iets beters aan de orde stellen.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment weinig al denk ik dat de regeringspartijen wel een tik op de neus hebben gehad en dus zullen moeten aanpassen. Wat we er aan kunnen doen om het nuttiger te maken in de toekomst? Gewoon gezamenlijk zorgen dat een partij of gedachtengoed de meerderheid krijgt in het parlement door op de juiste partijen te stemmen. Dus niet je stem verloren laten gaan door te stemmen op one issue partijen die niet in staat zijn alle aspecten van de samenleving te overzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding