Hoe hoog is de hoogste boete ooit gegeven in de hele wereld??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom binnen een paar minuten zoveel minnen? :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hoogste boete lijkt mij de doodstraf :-) Maar ik begrijp uiteraard dat jij in geld bedoelt

Antwoorden (5)

2 miljoen pond.(London) je kunt er zeker van zijn dat de hoogste boete van de HELE wereld wel heel veel meer is ik schat 5 miljoen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hoogste boete ooit voor een bedrijf komt waarschijnlijk voor rekening van Intel, die door de EU een boete opgelegd kreeg van 1.06 miljard euro.

De hoogste boete die ooit aan een individe is opgelegd is waarschijnlijk voor de Nederlander Michiel Visser, die een boete van 2 miljoen pond kreeg.

Ik ben benieuwd of anderen hogere boetes kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neelie Kroes is erg goed in het geven van ultrahoge boetes. Dan hebben we het over kartelvorming. In 2008 deelde ze voor 1,4 miljard euro aan boetes uit aan de Europese autoglasindustrie. Autoruitenmaker Saint Gobain alleen was goed voor een boete van bijna 1 miljard, de hoogste individuele kartelboete ooit.

Of het de hoogste aller tijden is, weet ik niet. Hogere bieders zijn welkom. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Microsoft heeft in 2008 van N. Kroes een boete van € 899 miljoen ($ 1,35 miljard) gekregen (volgens haar de hoogste tot dan toe). (bron 1:Express) Ik weet niet of er daarna nog hogere boetes zijn uitgedeeld.

Het maximale boetebedrag dat gegeven kan worden aan 1 bedrijf bedraagt 1 miljard euro. (bron 2: RefDag)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 2009 moest Pharmaceutica gigant Pfizer een boete betalen van 2.3 miljard, voor Illigale markering van een pijnstiller.

Toegevoegd na 2 minuten:
2.3 bilion dollars is natuurlijk geen 2,3 miljard euro, ongeveer 1,7...