Welk bedrag zou er normaliter in de staatskas terug moeten vloeien,van de staatssteun die aan banken is verleent?

Is hier een termijn aan gesteld?

Toegevoegd na 24 minuten:
Hoe groot is dit bedrag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wat mij betreft alles, en dan binnen pakweg anderhalf jaar. Het is van de gekken dat banken zoals de AMRO ijskoud weer met bonussen zijn gaan smijten, nadat de staatssteun verleend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De termijn van terug betalen weet ik niet, maar ze moeten het hele bedrag terug betalen plus rente. En onze overheid en volksvertegenwoordiging dient daar zorg voor te dragen. De burger mag er niet de duppe van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is per bank verschillend, ligt aan de lening. Maar gewoon 100% plus de afgesproken rente. In totaal spreek je over 50 miljard aan leningen en tel daar de rente bij op.
Dat bedrag moet minimaal tussen de dertig en de veertig miljard euro liggen.

Toch betreft het hier naast leningen tegen 8,5 % slechts garanties..maar het beroerde is dat het Nederlandse volk hiervoor garant moet staan.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord moet zijn dat iedere cent die de bank van ons geleend heeft terug moet komen met de afgesproken rente.
Gerrit Zalm heeft gezegd dat het niet haalbaar is.
Kijken wat er gebeurt als ik een lening aanvraag, krijg en niet terug betaal onder het motto: het is niet haalbaar.
Inderdaad zo moeten de banken ook aangepakt worden.