Inschrijven bij de gemeente, hoe doe ik dat online?

Ik kan niet normaal ergens vinden waar ik me in kan schrijven. Het gaat om Maarssen. Dat is de gemeente gemeente stichtse vecht, maar nergens staat hoe ik mij in kan schrijven. Wie kan mij/ons hierbij helpen. ( we zijn starters, we hebben dus nog geen huis).

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt je alleen inschrijven als je woonachtig bent in die gemeente anders niet. Via je digiD kun jij je online hier aanmelden;

http://www.stichtsevecht.nl/index.php?onderdeel=simloket&mediumid=1&product_type=simloket&type=product&product=63593063-E01F-4A26-8EB6-7E8763251D0A
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij op zoek bent naar een woning in die gemeente kun jij je beter inschrijven bij een woningbouwvereniging. Je kunt je pas officieel inschrijven in de gemeente als je een woning hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, je haalt 2 dingen door elkaar denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu plaats je het zelf als antwoord..
Je kan je online inschrijven bij een woningbouwvereniging in die regio
Inschrijven bij de gemeente doe je als je weet op welke datum je je gaat vestigen in die gemeente. En dat doe je naar mijn mening niet online maar via het gemeentehuis/ stadhuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb even voor je gezocht op internet hoe dat gaat in Maarssen. Ik heb er lang gewoond, maar wist het niet.
Op de site van de gemeente De Stichtse Vecht staat dat je je via www.woningwet moet aanmelden als je in aanmerking wil komen voor een huurwoning (regio Utrecht!).
De link vind je hieronder, evenals de "gemeentelink", Volkshuisvesting. Daar staan nog meer nuttige gegevens met doorklikmogelijkheden.
Succes

http://www.woningnet.nl/snelzoeken.asp?IID=7&rgnr

http://www.stichtsevecht.nl/index.php?mediumid=7&pagid=216