Is bekend wat de Israëlische regering denkt over een nucleaire aanval op Europa?

In een interview gaf een vooraanstaande militair historicus in Israël enige tijd geleden aan dat dat land de Holocaust zou kunnen 'wreken' door miljoenen Duitsers om het leven te brengen in een nucleaire aanval. (zie bijvoorbeeld: http://www.iraq-war.ru/article/188125 ).

Mijn vraag is dus wat het officiële standpunt van de regering is t.a.v. dit soort uitspraken. Als de regering achter dit soort dreigende taal staat vraag ik me tevens af waarom dat niet tot een enorme internationale rel heeft geleid.

Is er iemand met voldoende inzicht in politiek en diplomatiek die me hier meer duidelijkheid over kan geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet weten of Israël een gevaar is, hoewel ik (maar dan heb je het over een heel ander aspect) wel mijn bedenkingen heb over bepaalde politiek van dat land (t.a.v. nederzettingen, de Palestijnen etc.). De Palestijnen zijn natuurlijk zelf ook geen lieverdjes, maar dat even terzijde. Israël is destijds op clandestiene (om niet te zeggen illegale) wijze aan die kernwapens gekomen, als de regering ook maar enigszins achter dit verhaal van die professor staat vraag ik me af waarom we het zoveel over de potentie van Iran hebben om kernwapens te maken als dit ook speelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou heel goed kunnen. Op zuivere gronden politiek bedrijven is nu eenmaal niet het sterke punt van veel landen / organisaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rare jongens die Arabieren!

Het beste antwoord

Dit is een zo onrealistisch scenario, dat de Israelische regering hier niet eens een standpunt over in gaat nemen.

Een dergelijke aanval zal nooit gebeuren. Zou nl ook het einde betekenen voor de staat Israel ( naast nog zoveel meer argumenten, om niet eens te denken aan zo'n aanval).
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Duitsland wonen nog steeds Joden.

Daar gaat Israel geen bom op gooien.

De Israelische regering heeft vaak te doen met extremisten binnen eigen gelederen. Dat is een bekend probleem. Serieus is het in geen geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Het zou kunnen, hoewel ik de uitspraken van de professor dusdanig extremistisch vind dat ik de professor zelf er wel voor aanzie dat hij desondanks Duitsland zou wegvagen als het aan hem lag.
" Als de regering achter dit soort dreigende taal staat vraag ik me tevens af waarom dat niet tot een enorme internationale rel heeft geleid."
Je geeft zelf het antwoord al: De Israelische regering gaat hier niet eens op in, laat staan dat ze achter dit soort uitspraken staat. (Een militair historicus:' wie is deze mijnheer nou helemaal?' )