Waarom worden speelgoedmijnen gemaakt ?

Ik zie net een documentaire uit kabul waarbij kinderen door mijnen die in speelgoed zijn verstopt zijn gewond. Waarom worden deze bommen neergelegd, dit heeft toch geen enkele 'taktisch' voordeel ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het is natuurlijk vreselijk maar voor de legger van die mijnen heeft het wel nut, als je nu kinderen dood zijn er later minder vijanden en het schrikt natuurlijk ook af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vreselijk.
De achterliggende reden is een tweede mijn, die degene moet doden die het dode of gewonde kind te hulp wil schieten.
Kortom: Het dode of gewonde kind is 'lokaas' voor de militair of vijand die het kind te hulp schiet.

Ik heb deze info uit de eerste hand, van een vriend die in Afghanistan militair is. Op verlof vertelde hij me dat bovenstaande situatie hem het meest heeft 'getroffen'.
De militairen krijgen dan ook instructie om niet zomaar een gewond kind dat in de berm ligt te hulp te schieten.
Gruwelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een vreemde wereld. Dus de taliban offert zijn eigen kinderen en eigen volk op hun oorlog te winnen.
Dat wordt gedaan om het moreel te breken. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden Duitse steden gebombardeerd en toen Japan niet wilde capituleren hielp het om twee steden met burgers te verwoesten. Als je niet over vliegtuigen en (atoom-)bommen beschikt, kun je met deze rottigheid ook al wat bereiken, hopen diegen die dit doen.