Ik las dat sommigen belang hebben bij aanwakkering van het idee dat Balkenende president van de Europese Unie wordt.

Wat wordt bedoeld met die suggestie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Als iedereen in de EU rondloopt met de gedachte dat B die rol gaan vervullen, dan zal een eventuele stemming al snel die kant o pdraaien. Tegelijk zal hij dan ruimte maken in de Nederlandse politiek voor andere mensen. En wellicht dat er een verschuiving plaats vind in de mening omtrend zijn partij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij mocht het graag willen, maar de realiteit zal anders zijn... Turlijk is het dat anderen in zijn kielzog mee willen of juist niet...
Het is allemaal politiek spel... Waarom denk je dat de geloofwaardigheid zo hoog in het vaandel van de politiek staat?

Omdat er geen geloofwaardigheid te bekennen is, die moet namelijk hoog gehouden worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenstanders kunnen dat idee verspreiden om te suggereren dat hij niet meer met zijn hoofd bij zijn premierschap is. Ik heb wel weinig met B. op, maar met zulke praktijken nog minder; het is vuil spel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wordt er gewoon gelekt. Er wordt enorm gelobbyed om die man op die plek te krijgen. En Bakellende weet drommels goed dat hij niet meer breed gedragen wordt, zelfs niet meer door zijn eigen partij. Wegwezen dus.
14 jaar geleden
Een bekende politieke methode is het oplaten van proefbalonnetjes. Laat ik het duidelijk zeggen: ik zou dol blij ziin als Balkende weg is, want dan maakt de pvv minder kans. (Wil je de pvv helemaal niet dan moet de PvdA ook maar 4 zetels krijgen) Maar als Balkenende president van de EU zou worden, dan zal ik elke dag bidden (alhoewel: ik geloof niet dat da zal helpen) dat de EU wordt opgeheven. Mijn hoop is gevestigd op de twee overblijvende landen het verdrag van Lisabon afkeuren. De EU mag echt van mij morgen worden opgeheven.
Toch maar PVV stemmen, ondanks dat ik niets tegen buitenlanders heb?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bidden is voor een atheïst: god verzoeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verzoeken om=> bidden om de EU te laten opheffen.
Ondemocratisch gebeuren allemaal.
Nederland is al vaak op zijn bek gegaan met pogingen om dergelijke posities te bekleden. Dit ging vaak fout, maar met de Jaap de Hoop Scheffer ging het goed. Die positie zijn we kwijt dus is er ruimte voor een nieuwe hoge positie. De strategie is dus gevraagd worden in plaats van zelf zeggen dat je wilt. Je kan dan nooit gezichtsverlies leiden en er zijn alleen winnaars.
Dit heet ervaring in de politiek, goed spel van de Nederlanders so far.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een manier om iemand politiek te beschadigen.