Is Angola wel zo'n vreselijk land zoals de politiek ons wil doen geloven?

Als ik de tegenstemmers voor uitzetting van Mauro (wie kent hem inmiddels niet) moet geloven is Angola een verschrikkelijk land, want daar stuur je toch iemand niet naar terug is de opvatting. Maar is Angola wel zo slecht? En in welke opzichten dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jarenlang heeft er een stammenoorlog gewoed in Angola. Mensen hebben elkaar daar als beesten afgeslacht. Volgens de radio (hoorde ik deze week nog) geldt nog steeds een negatief reisadvies. Moet je een jong mens dan terugsturen naar zo'n land als hij hier gewend is aan een zekere mate van beschaving? Kan hij dat wel aan? Hij kent de taal niet eens en de gewoonten is hij ook ontgroeid. Bovendien is de traagheid hier de schuld van zijn totale inburgering.

Angole kent nog vele gewapende bendes. Niet echt gezellig dus. Niet lullig bedoelt maar dan is er een keer een buitelander die belasting wil betalen. Hier werken en geen uitkering wil. Sturen ze hem weg. Waar gaat dit over.? Hoe lek is dit systeem? Ruil hem maar in met die benzine dief. (2e aliniea is mijn mening )

Daar zijn lijsten voor.... Angola staat in het wereldklassement op 146 - het is er slechter dan in Haiti, maar beter dan Djibouti. Angola is in wezen een rijk land. Een voormalige Portugese kolonie met veel grondstoffen en een economische groei waar men in Europa alleen maar van kunnen dromen -herstellende van een burgeroorlog die eigenlijk nog steeds niet voorbij is. Bepaal zelf maar of het normaal is iemand die vanaf z'n tiende jaar legaal in Nederland woont op z'n achttiende weg te mikken. Er zijn honderden Mauro's.

Bronnen:
http://hdr.undp.org/en/statistics/

Nee, het is veel prettiger daar denk ik. Ik ben in Mongu Zambia geweest, toevallig op bezoek bij een Angolese diplomaat en ook de grens is daar betrekkelijk dichtbij. Ik kan iedereen aanraden er eens op bezoek te gaan, ondanks de ongelovelijke armoede daar. De vriendelijkheid van de mensen maakt veel goed en het weer is er lekker.

ik kan wel gaan vertellen hoe het daar is, maar zien overtuigt je misschien meer, dit is een gemiddelde documentaire over angola!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100