hoe komen koerden vanuit Irak feitelijk naar nederland toe als ze zijn "goedgekeurd"?

Zeg maar: worden ze opgehaald door nederlandse bussen bij verzamelpunten of hoe werkt dat? moeten ze hier zelf maar zien te komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn een rechtstreekse vluchten vanaf Erbil naar Eindhoven en Amsterdam. Dat lijkt me de makkelijkste manier voor Iraakse Koerden met visum om naar Nederland te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

LOL! Laat Wilders je maar niet horen!
Asielzoekers moeten zich zelf melden in Nederland of bij een Nederlandse ambassade. Er zijn geen ophaalbussen.
Overigens is het in Noord-Irak erg rustig.
14 jaar geleden
Als je daar woont en je wilt als vluchteling naar nederland komen ,dan zul je wel een paar centen moeten hebben,de allerarmste komen niet eens hier omdat ze de reis niet kunnen betalen.
ze verkopen hun hele hebben en houwen,en lenen vaak van familie,of in het zwarte circuit,wat de achtergebleven familie dan later terug moet betalen,met hoge rente.
het zijn vaak georganiseerde bendes die zulke transporten regelen.
ken een familie uit irak die nu hier woont,en met de vrachtwagen,een oplegger waarin 20 mensen zaten illegaal zo naar nederland kwam,de reis ging via turkije,zo verder door europa,alleen s,nacht werd er even gestopt om ze eruit te laten voor toilet,op stille parkeerplaatsen,om uiteindelijk in nederland te arriveren,en daarna na een aanmeldcentrum,waar na jaren van procedures ze een verblijfsvergunning kregen,en ze hier gewoon werken voor hun geld.
maar als je geen geld hebt dan kom je nergens want je moet overal smeergeld betalen.
zo ging het in de tweede wereld oorlog al,tal van rijke joden konden op tijd naar amerika vluchten de rest moest lijdzaam hier in nederland achterblijven met de gevolgen van dien.