Bush kreeg de opdracht van God om zijn oorlog te beginnen, is dit niet vrijwel hetzelfde als dat iemand de Jihad uitroept?

Toegevoegd na 18 minuten:
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/bush-god-told-me-to-invade-iraq-509925.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij ook nieuw.
Bronvermelding graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/bush-god-told-me-to-invade-iraq-509925.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt. Dan had hij toen New-Orleans onderliep zeker een slechte verbinding.

Het beste antwoord

Bush gebruikte de religieuze gevoelens van zijn bevolking om een oorlog te rechtvaardigen waarbij hij wist dat het voornamelijk burgerslachtoffers zou veroorzaken. Precies hetzelfde als een jihad uitroepen.
De mensen die dit niet vinden denken dat de islam enger is dan het christendom. Ik vind elke religieuze fanaat eng. Dat het lijkt alsof er in de islamitische landen meer fanaten zijn komt omdat er meer armoede, ongelijkheid, analfabetisme en ellende heerst. Wij moeten de burgers niet simpelweg als vijand zien, ze zijn ook slachtoffer, sommigen draaien door anderen proberen er het beste van te maken. Hun leiders, okee, de meeste leiders in de wereld zijn gewoon te machtig en macht maakt corrupt en misdadig, ik kan er geen ander woord voor verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Klopt... Bush vind zichzelf bijna God, de schepper van oorlogen, bijna gelijk aan God dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt niet. Misschien wel in formeel opzicht, maar niet in objectieve zin. Bush zag het grote kwaad en verschuilde zich achter God (kwalijk te nemen gelet op zijn afkomst?) bij het starten van een oorlog tegen het kwaad.
De Jihad heeft een geheel andere ooprsprong en de drijfveer is ook op andere leest geschoeid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beiden heeft uiteindelijk het doel "jouw" geloof op te leggen. net als onze kruistochten van vroeger. Oh nee, toen waren wij netjes....
Dat is gewoon retoriek van rechts. Alsof deze op geld beluste man uiterverkoren zou kunnen worden door (een goede) God.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is hetzelfde ja. Bush heeft zoveel geroepen. Geef God maar de schuld, lekker makkelijk om je eigen slechtheid te verdoezelen, en te doen alsof je in God geloofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja want ze volgen 'beide' hun gevoel...
Maar het is nog maar de vraag of het waar is wat Bush zegt.
Ik ben er van overtuigd dat 9/11 een inside job was.
Een mooi verhaal, gemaakt in Amerika en dat alleen maar om Irak aan te vallen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hetzelfde geld voor christenen. Ze doen waar zij zich goed bij 'voelen'. Christenen weten niet beter.. Ze zijn er zo mee opgegroeid. Alleen bij jouw voorbeeld gaat het om macht. In christendom gaat het om liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In basis lijkt het van diezelfde afkomst. Behalve dat God nimmer dergelijke opdrachten kan geven. Hij heeft ons uitgerust met een stel hersens. Blijkbaar zijn die van oa Bush niet goed afgebakken :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bush had blijkbaar het idee,dat hij de heilige geest was en dageliks praatjes hield met zijn "god"! Amerikanen hebben vaker het idee dat ze een streepje voor hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een groot misverstand, God geeft geen opdracht tot oorlogvoeren.
Onze opdracht is liefde, voor jezelf en je medemens.
Oorlog is de keuze van de mens zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We kunnen niet goed herkennen of het god is of de duivel.