Waarom worden terroristen zoals op de Londen bridge doodgeschoten?

Het lijkt me te aantrekkelijk voor andere terroristen om ook zo te werk te gaan, aangezien een dode terrorist niet lijdt.
Ze kunnen ook niet meer ondervraagd worden zodat andere terroristen misschien ook ontdekt kunnen worden en eventuele aanslagen verijdeld. Je kunt hen daarna immers nog de doodstraf geven.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik bedoel, als ze enkel maar messen hebben, dat je ze ook gewoon in de benen kunt schieten en hen overmeesteren. Als ze zelf pistolen hebben is dat natuurlijk geen goed idee.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Maak maar af. Als je ze in leven laat ben je verplicht om ze te voeden en te verzorgen. Dat kost geld. Deze kansloze mensen verdienen dat niet. Want wat je graag met ze zou willen doen, dat mag niet. Achteraf ombrengen mag ook niet. Verhoren heeft toch geen zin. Dus in leven laten...waarvoor? Nu is het een schone oplossing. Afknallen om de veiligheid te waarborgen en de lijken in de oven in het crematorium.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze worden gedood omdat het de veiligheid waarborgt. Men mag niet zomaar iemand doodschieten. Als het mogelijk is om ze levend te pakken, dan doen ze dat wel. In dit geval is dat dus niet mogelijk, omdat er nog meer slachtoffers kunnen vallen als er een bom ontploft. In leven houden levert niet altijd nieuwe informatie op, omdat 'klikken' wordt bestraft in zo'n groepering. En zoveel verhoormogelijkheden heb je niet, tenzij een regering illegaal G. Bay-achtige situaties creëert. Als een terrorist die in leven is een platform krijgt via een rechtsprocedure, kan dit ook een propaganda platform zijn en dit moet ook voorkomen worden.

Antwoorden (1)

Voornamelijk om te voorkomen dat ze op dat moment nog meer slachtoffers maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Van zodra je ze in hun been schiet kunnen ze toch geen slachtoffers meer maken met hun messen?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Jawel, hij kan op een knopje drukken en een bom laten ontploffen. Deze daders hadden nep-bomgordels om, maar zelfs al hadden ze die niet, je weet nooit wat er onder de kleren zit. Let wel: het gaat hier om moordende terroristen, niet om jochies die een appeltje stelen…
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat klopt, En het was niet op de brug, maar in een smalle straat vol met drukbezochte horeca waar binnen enkele minuten al vele 10 tallen mensen waren verwond of gedood. Daarbij kwamen de daders ook nog eens gelijk op de gewapende eenheden af toen die ter plaatse kwamen.