Wie ziet erop toe dat de kwaliteit van schoolboeken gewaarborgd blijft?

Wie controleert überhaupt de inhoud van de boeken? (ik heb het over onafhankelijke partijen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Docenten kiezen boeken. Zij doen dat aan de hand van exameneisen.
Boeken die zich op de markt handhaven voldoen daaraan.
Ook zijn er gebruikersgroepen (docenten die een bepaald boek gebruiken). Die geven aan de auteurs door wat er volgens hen beter kan.
Helaas (misschien door de tijdsdruk) staat er nog veel in schoolboeken dat echt beter had gekund.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar is in Nederland geen officiele instantie voor.