mag je hiervoor naar Bureau Halt ?

Ik ben 15 en mijn moeder wilt me naar bureau halt sturen als ik nog 1 keer een alcoholisch drankje drink. Mag dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja.. ouders zijn dus echt gek geworden.. 0-o
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook naar je ouders luisteren, scheelt een berg problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd dat alleen maar omdat ik 3 biertjes ofzo heb gehad...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, jahoor dat mag. Alleen zullen ze je bij bureau halt linea recta terug naar huis sturen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zouden je ouders daarmee dreigen? Alcohol maakt meer kapot dan je lief is. En het is aangetoond dat drinken op jonge leeftijd (jouw leeftijd) je hersens aantast. Misschien zijn je ouders nog niet zo gek en willen ze dat je gezond blijft. Ik zou blij zijn met zulke ouders. En zeggen je ouders dat voor één biertje? Je schrijft zelf al, omdat ik drie biertjes ofzo heb gehad. Hoeveel biertjes zijn die "ofzo". Ik denk dat je hier niet alles zegt. Hoeft ook niet, maar als ik jou was zou ik toch eens gaan nadenken. Of heeft de drank je hersens al teveel aangetast?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals rubixcube aangeeft zal je naar huis worden gestuurd/gebracht en/of zullen je ouders worden geïnformeerd hoe met dit probleem om te gaan.

Antwoorden (3)

Nou daar is toch wel meer voor nodig! Ze zal het met de beste bedoelingen zeggen, het is niet slim om voor je zestien alcohol te drinken, al gebeurd het in de praktijk natuurlijk wel! Je moeder is bezorgd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het grappige is, dat het je ouders zijn die naar de stichting zullen moeten. Jij kan er voor dergelijke zaken niet zelf terecht komen. Dus nee, dat kan niet.

Echter, Stichting halt heeft wel cursussen 'voor ouders van tegendraadse jeugd' waarin je ouders dingen leren om jou beter onder controle te houden. Ik kan me voorstellen dat dat voor jou ook minder prettig is. Maar goed. Je kan misschien een keer met je ouders een gesprek aangaan over dinken. Wettelijk mag je nog niet drinken. Hou dat in gedachten. Vraag met je ouders een gesprek aan over dit onderwerp, zodat zij weten dat jij volwassen om kan gaan met volwassen zaken. Dat neemt niet weg dat drinken slecht voor je is, en narmate je jonger bent zijn de risico's van alcohol gebruik groter.

Als je met je ouders hierover wilt spreken, doe je dit natuurlijk niet op een moment dat je net ruzie hierover hebt, maar een moment dat alles goed is thuis, en jullie er allemaal rustig over kunnen spreken, zonder verwijten of ruzien.

===
http://www.halt.nl/index.cfm/site/Halt%20Nederland/pageid/873C0B3E-D542-63C9-DA8D98BD20F2E740/index.cfm
Ouders van Tegendraadse Jeugd

Ouders van Tegendraadse Jeugd (OvTJ) is een opvoedings- ondersteunend programma voor ouders van kinderen met (een verhoogd risicico op) strafbaar gedrag. Sinds
enige tijd werkt Halt met dit programma.

Doel van het programma is om ervoor te zorgen dat het aantal kinderen dat voor het eerst een strafbaar feit pleegt minder wordt en de kans op recidive (herhaling) kleiner wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet,tenzij je zwaar verslaafd ben en elke dag dronken ben maar dan is het niet HALT maar een gesloten kliniek.
Maar sowieso is drinken onder de minimaal vastgestelde leeftijd niet verstandig en is drinken niet iets waar je je teveel me bezig moet houden de maximale hoeveelheid