Welke wet in Nederland wordt het meest overtreden?

Toegevoegd na 19 minuten:
Behalve verkeerswetten is er nog een, die me erg opvalt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''Behalve verkeerswetten is er nog een, die me erg opvalt.''....euhmmmmmmm als je het antwoord al weet voor jezelf waarom stel je de vraag dan?

Het beste antwoord

De belastingwet wordt overtreden zonder dat je het door hebt. Reden: als een ander iets doet dat niet mag bijvoorbeeld btw ontduiking, dan mag je geen zaken doen met die persoon, maar jij weet dat niet. Stiekem toch ben je dan wel in overtreding. Oke, niemand zal je veroordelen, maar fout ben je wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is eigenlijk een ongeschreven wet, maar +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zag je mijn antwoord, dus zo ongeschreven is die wet dan ook weer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol, is de basis voor de mensheid en alle wetten in feite
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de allerbelangrijkste wet...
Ik denk de verkeerswet. Neem alleen al al die mensen die te hard rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn idee !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkeerswet is nogal algemeen en is volgens mij zelfs 1 van de vele wetboeken die er zijn in NL. De wet die echter in het wegenverkeerswet veel zal voorkomen is Artikel 5 hier kun je alles aan hangen van drank tot overlast: "Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is artikel 5 geen onderdeel van een wet en dus geen wet op zichzelf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee artikel 5 is geen wet op zich, maar onder het verkeerswetboek een artikel.
Het burgerlijk wetboek heeft bijv. ook een artikel 5 en dat gaat over achternamen van kinderen enzo. (http://www.wetboek-online.nl/wet/BW1/5.html) Bij deze de link met hoop ik alle 141 wetboeken:
http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html
Met kop en schouder de verkeerswet omdat de mens niet in staat blijkt te zijn zonder deze wet niet te hard te rijden.
Waarschijnlijk op de tweede plaats fout parkeren, dus ook weer de verkeerswet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Arbo-wet. Dagelijks werken miljoenen mensen en vooral in veiligheidskleding zijn er een hoop mensen die zich hier niet aan houden. Bepaalde Arbo regels maken het werken ook af en toe onmogelijk. Maar er gebeuren heel wat ongevallen door dat men zich niet hier aan hou. Het werk wat ik ook doe (elektra monteur in de middenspanning) vallen ongeveer 7 doden per jaar en dit gebeurt meestal door zich niet aan de voorgeschreven regels te houden.

Voorbeeld: http://www.com-keur.nl/df/com/digifolderdxs.nsf/htmlViewDocuments/083E29E0028EE221C1257234002D7098

tik dit meer eens in bij google : arbowet dodelijk ongeval
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het verbod op wildplassen dagelijks door vele mannen wordt overtreden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wet van onderwijs.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou de opiumwet geen goede kans maken?
14 jaar geleden
De wet waarin mannelijke en vrouwelijke werknemers gelijk behandeld moeten worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De milieu-wet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij maakt het roken op (werk)plekken waar dit niet is toegestaan nog steeds een erg grote kans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Algemene Ouderdoms Wet.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wet milieubeheer, waarin staat dat je niets op straat mag gooien..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wegenverkeerswet natuurlijk, staat met kop en schouders bovenaan. Voorbeelden hoeven we niet te noemen.
Belastingwetgeving: het is een nationale sport om daar waar mogelijk te ontduiken. Zwart werken, zwartwerkers inhuren, en om het maar zwart-wit te zien: witwassen van crimineel geld.
Overtredingen op de belastingwetgeving scoren echt als de nummer twee in aantal na de verkeersovertredingen.
itsme