wat is het verschil tussen een konsul en een ambassadeur ?

Toegevoegd na 1 minuut:
of een consulaat en een ambassade

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

bij een ambassade kun je ook alle paspoorthandelingen, rijbewijzen etc verrichten en alles wat je ook in een gemeentehuis allemaal zou doen.
Een consul komt vaak helemaal niet uit het land in kwestie maar is een advocaat die voor een land wat klusjes opknapt zoals op ziekenbezoek, persberichten voor je opstuurt, op gevangenisbezoek gaat, dingen naar de ambassade voor je opstuurt etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Landen vestigen over en weer een ambassade (met een ambassadeur en overig personeel) als ze hebben afgesproken officiële, vriendschappelijke betrekkingen te onderhouden.
Als dat niet het geval is kan b.v. Nederland een consul benoemen (kan iemand in dat land of een buurland zijn), die daar de belangen van Nederland en de nederlanders behartigt. De bevoegdheden van de consul verschillen van geval tot geval.
teusvh