Ja dat is dat een onderdeel van de overheid.
Baten-lastendiensten (de oude naam is agentschappen) zijn uitvoerende diensten van ministeries die zelfstandig en tegen betaling producten of diensten aan de ministeries leveren.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is een keuze om de kosten te beperken en niet overal particulieren bedrijven voor te moeten in huren en toch ook wel de vinger aan de pols te kunnen houden.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom betaald de overheid dan voor die dienst? Waarschijnlijk omdat het een zelfstandige uitvoerende dienst is.. Maar in hoeverre is het dan nog onderdeel van de overheid en in hoeverre is het zelfstandig? Ik heb er nog niet helemaal een goed beeld bij.