Wat gebeurd er met het land? als Griekenland failliet raakt. Ik bedoel niet zo zeer met de economie, maar met het gewone leven op straat..

bijvoorbeeld, komt er meer criminaliteit? komt er (meer) corruptie? Kun je nog gezellig op het terrasje zitten?

stel er breekt oorlog uit.. kunnen ze dan op iemand rekenen? enz enz enz...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Niks gebeurt meestal ,wat politiek gedoe ,Grieken land is eigenlijk al failliet ,alleen door de euro ,kunnen ze hun munt niet devalueren ,en denken ze dat de oplossingen uit Europa komen ,tot zover goed gedacht ,want landen zoals Frankrijk duitsland hebben heel geld aan grieken land in het verleden aan Grieken land geleend . Ook via hun banken ,en daar zitten onze bankjes ook weer in .wat gebeurt er niks !wel als ze uit de euro gaan .even niet pinnen :)en dan een nieuwe munt ,dan weten ze (de Grieken) we moeten het zelf oplossen en natuurlijk krijgen ze hulp ! Er zijn al veel lande failliet gegaan (Argentinië )enz. Komt juist goed ,geen oorlog ,alleen even veel gedoe !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heeft de griekse regering niets meer te zeggen hoe en waar ze het geld aan willen uitgeven. Dan komen ze onder curatele te staan van het IMF en de ECB. Dan wordt overal gedwongen op bezuinigd. En dan wil je niet in dat land wonen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je ziet nu al hoe het in Griekenland toegaat. Dat kon dan nog wel eens veel erger worden.