Klopt het dat bij de splitsing van Tsjechoslowakije een verdeling van munten en bankbiljetten werd afgesproken?

Ik meende ooit gehoord te hebben dat Tsjechië en Slowakije het cash geld onderling toegewezen kregen volgens een bepaalde verdeling van munten en briefjes? Bv. de ene kreeg de munten van 20 en de andere deze van 50. Maar ik vind hier verder geen info over dus ik vraag me af of dit wel waar is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Neen, ik heb er niets over kunnen vinden.
In een zeer uitgebreide studie over de boedelscheiding tussen Tsjechië en Slowakije werd hier ook geen melding van gemaakt (zie Bron). De verdeling van de Tsjechische Kroon werd wel een succes genoemd.