Wat houdt de hertelling in Rotterdam nu precies in?

Ik bedoel er zijn met het tellen toch geen fouten gemaakt? Er zijn fouten gemaakt en er is fraude gepleegd bij het stemmen zelf? Wat lost het hertellen dan op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Stemmen waarbij fraude in het spel is, zijn ongeldig en die mag je dus niet meetellen. Dat is nu wel gebeurd. Iemand die drie stembiljetten krijgt mag je natuurlijk niet drie keer meetellen, ook al tel je correct.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij een hertelling gaat men controleren of het aantal stempassen overeenkomt met het aantal stembiljetten.
tevens controleren ze de machtegingen die zijn gegeven aan personen of deze correct zijn ingevuld dus met 1 en de zelfde pen.
mocht er met 2 verschillende pennen zijn geschreven is de stem ongeldig
tevens controleren ze alle stembiljeten op ontregelmatig heden bijvoorbeeld 2 keer een aangekruist vakje.
teksten op het stembiljet.
ook dan is een stem ongeldig
ook wordt er gekeken naar de ligitimatie's of die niet verlopen waren. op een stemburo noteerd de 2de persoon het paspoort of rijbewijs en noteerd gegevens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had dezelfde vraag gesteld.

Sommige mensen hebben nu wat anders ingevuld of vaker gestemd. Dat zal bij hertelling niet veranderen.

De hertelling zal de fraude niet aan het licht brengen en is dus een schijndemocratie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
feitelijk houdt het in dat ze weer een mannier hebben gevonden om ons in de maling te nemen. 10 tegen 1 dat eruit komt dat er fouten zijn gemaakt. Maar dat die zo klein zijn dat het de uitslag niet beïnvloedt.