Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ziet de "moslimwereld" Obama als afvallige?

Obama's vader was Moslim, Obama niet. Hoe beschouwd de "moslimwereld" een dergelijke president? Maakt hij een grotere of kleinere kans als "bruggenbouwer" vanwege zijn afkomst? Of doet zijn afkomst niet ter zake?

Deze vraag gaat NIET over het begrip "moslimwereld", wat ik op zich een raar begrip vind.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
851

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de artikelen die ik heb gelezen (zie o.a. hieronder) staat dat de "moslimwereld" Obama nog steeds als moslim beschouwt. Hij maakt daarmee een grote kans als bruggenbouwer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Denk niet dat zijn afkomst ter zake doet. Ook zal je vraag per moslim verschillend beantwoord worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je ziet nu al dat hij de "moslimwereld" de hand reikt.
Misschien is zijn achtergrond daar juist wel goed voor.
Hij zal de "moslims" beter begrijpen en zodoende wel eens een bruggenbouwer kunnen worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt mij juist dat de 'moslimwereld' hem als afvallige zou zien als hij zelf moslim was geweest, maar zich daarna bekeerd had tot bijvoorbeeld het christendom. Nu dat niet het geval is lijkt het me ook niet aan de orde.

Het kan natuurlijk wel zijn dat de ietwat meer extremistisch ingestelden hem toch als afvallige zien, simpelweg omdat hij de president is van dat land, maar ik vermoed dus niet dat ze dat vinden op basis van de persoon Obama.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding