is het strafbaar als ik stiekem een foto maak de stikker die op de router zit van me buurman en zonder dat hij het weet mee surf op zijn internet ?

en als ik dan ook nog die code aan andere mensen geef zonder dat hij het weet zo dat die ook gratis mee kunnen surfen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ja natuurlijk is dat strafbaar!

Je mag zowiezo niet ongevraagd foto's maken in een ander zijn huis en dan van zoiets helemaal niet!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat denk je zelf ??
Het woord 'stiekem' zou misschien al een hint kunnen zijn ?

Ik weet dat mensen het steeds moeilijker krijgen met heel basale fatsoensregels, en zelfs met dingen die wettelijk niet door de beugel kunnen, maar jij maakt het wel HEEL bont.

Maar voor de duidelijkheid dan maar : ja, dat is strafbaar. Dat is stelen van bandbreedte waarvoor iemand heeft betaald.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook
http://www.goeievraag.nl/vraag/meesurfen-andermans-netwerk-diefstal-bandbreedte.11420
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(Een deel van) de bandbreedte moet dan wel als goed worden aangemerkt. Ik geloof niet dat daar al jurisprudentie van de Hoge Raad over is. De rechtbank Amsterdam heeft geoordeeld dat het geen goed betreft: http://webwereld.nl/nieuws/52712/rechter--bandbreedte-aftappen-is-niet-strafbaar.html
Strafbaar is in beginsel alleen iets dat strafbaar is gesteld en niet wat als onfatsoenlijk wordt beschouwd.
Ja dat is niet geoorloofd, of je er gelijk voor veroordeeld word zal wel niet gebeuren maar als je via zijn router op zijn netwerk zit kan je ook in zijn pc komen en dat word wel vervolgd. Ik denk zelf dat je buurman er wel achter komt omdat zeker als er meerdere mensen gaan inloggen op zijn netwerk zijn verbinding wel langzamer word en dan is het een kwestie van tijd dat hij het weet. Wil jij die risico lopen om ruzie met je buurman te hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA.

Je mag niet ongevraagd op het netwerk van een ander zitten, ook al is die niet beveiligd.
Ook mag je niet hacken, ook dat is strafbaar.

De foto maken op zich zal niet strafbaar zijn. Wat je ermee doet wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NEE het meeliften / hacken van wifi netwerk van b.v. de buren is NIET STRAFBAAR.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of het juridisch wel of niet strafbaar is doet er niet zo toe. Zoiets doe je gewoon niet. Normen en waarden, verdiep je daar eens in zou ik zeggen.
Kijk eens buiten de regels om (wat wel en niet mag) en bedenk eerst eens wat voor MENS je wilt zijn!