Linkse grachtengordel. Wat wordt daar mee bedoeld?

In politieke nieuwsberichten zie ik vaak de term Linkse Grachtengordel staan. Maar wat wordt daar nu eigenlijk mee bedoeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Tja een vaag begrip ,vroeger salon socialisme , er wordt lijkt me vaak gedoeld op de groep ,wel goed gestudeerd weinig realiteitszin zin arrogant ,denken te weten wat goed is Vd arbeider ,terwijl zij er ver van afstaan . En weinig consideratie hadden met anders denkende ,ach die snapten het toch niet . Een soort nieuwe regenten politiek ,wij zijn Ge kozen en weten wat goed is voor jullie . Dus jullie dommi's mond houden .het is maar een etiket met zeker wat waarheid ,maar wel heel generalistisch ! Ja in Amsterdam in de btr buurten zit het vol met salon socialisten, grachten gordel is gewoon moderner taal gebruik .ik hou niet zo van dat mensen op een hoop ,maar er zit ook wel humor in !ach de grachten gordel tipes roepen weer op alles wat ze niet leuk vinden dat het populistisch is ..ze houden zo elkaar wel bezig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veel Linkse kamerleden wonen in Amsterdam daardoor wordt er gezegd dat de het parlement en de regering geen afspiegeling is van de politieke gevoelens van de mensen die elders in Nederland wonen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Artikel hierover gevonden, voor de minnaars weer opduiken ;)"