Wat merk je in ons land CONCREET van Islamisering?

Wilders blijft waarschuwen over het gevaar van Islamisering. Ik probeer me voor te stellen wat we nu in de dagelijkse praktijk werkelijk van dit "gevaar" merken. Persoonlijk merk ik er niets van. Ben ik dan zo blind of hangt het er vanaf waar je woont? Ik voel me totaal niet beperkt en ervaar geen gevaar.
Het enige wat ik wel eens zie is berichten over Marokkaanse jeugd, maar dat zie ik als 'GEVAAR" voor onze vrijheid maar meer als jongerenproblematiek.

http://www.nu.nl/algemeen/2080909/wilders-vergelijkt-obama-met-chamberlain.html

Toegevoegd na 9 minuten:
herstel ; zie Marokkaanse jeugd NIET als gevaar, maar als jongerenproblematiek.

Toegevoegd na 47 minuten:
Ik krijg een persoonlijke reactie op deze vraag van iemand die zijn vingers niet wil branden aan deze vraag, maar 'm wel goed vind !! Is dit een taboe vraag? Is het niet willen beantwoorden van deze vraag een CONCREET effect van islamisering? Is dit niet het juiste platform voor deze vraag??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de hollanse jongeren dan zijn die zo lief
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit is gewoon een actuele vraag in mijn optiek.
Gezien bepaalde politici ons hiermee vaak confronteren via de media is de vraag op zich niet verkeerd.
Of je hierdoor een tweedeling gaat krijgen is een ander verhaal dus ik kan me wel voorstellen dat de mensen op deze site misschien niet de aangewezen personen zijn om het begrip "islamisering" verder toe te lichten.
(goeie vraag!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nu juist de overdreven angst die zorgt dat er een probleem is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ja angst, onwetendheid, vatbaar voor manipulatie of de "blunt mentality".
deze eigenschappen leiden tot impulsieve daden waarvan je achteraf denkt "had ik dat nou maar niet gedaan".

Het beste antwoord

Na alle voortgang die we op dit gebied geboekt hebben, moet ik nu voorzichtig om me heen kijken voordat ik hand in hand loop met mijn vriendin. Lesbische stellen zijn, net als overigens transseksuelen, in mijn stad namelijk niet veilig. En ja, het concrete gevaar komt in dit geval vanuit de islam.

Nog een voorbeeld: als ik in de 'gemengde' wijk 's avonds alleen boodschappen ga doen, kan ik ervan uitgaan dat ik wordt nagesist en dat er zelfs kleine jochies proberen me lastig te vallen. Ja, natuurlijk redt ik mezelf wel. Geef zo'n dwerg een harde schop, en hij vliegt het halve winkelcentrum door, ik hoef me dus niet bedreigd te voelen. Maar ik maak me wél zorgen om het achterliggende sentiment: in de ogen van die jochies ben ik een westerse hoer. Zij hebben met de paplepel ingegoten gekregen dat een schepsel als ik met minachting bekeken moet worden. Dat zo'n gevallen vrouw zeker niet zoiets als respect zou moeten krijgen. Dit is op lange termijn véél schadelijker dan 'jongerenproblematiek'. In elkaar getrapte bushokjes zijn óók erg, en hangjongeren geven ongetwijfeld overlast, maar dit gaat om een flink deel van een generatie die leert onze cultuur, en zeker de vrouwen, homo's etc. te minachten. Nu zijn het nog dwergen die niets ergers doen dan kansloos proberen aan mijn kont te zitten, maar hoe worden ze groot?

Iets dat net zo concreet is, zij het iets minder persoonlijk: mijn gemeente heeft loketten in een moskee gevestigd. Die loketten zijn gescheiden voor mannen en vrouwen. Nee, het zijn geen loketten waar ik persoonlijk gebruik van maak, maar het lijkt me zéér legitiem dat ik hier als betrokken burger tegen in opstand kom. Live and let live is wat mij betreft niet van toepassing als de fundamenten van onze samenleving op zo'n manier worden aangetast.

Iedere burger moet bij ieder loket terecht kunnen. Stel je voor dat er gescheiden loketten in een hindoe-tempel waren voor verschillende kasten? Brahmanen naar rechts, onaanraakbaren naar links graag. Hetero's naar rechts, homo's naar links. Blanken naar rechts, zwarten naar links. Christenen naar rechts, ongelovigen naar links. Of de scheiding ook is op basis van sexe, kaste, geaardheid, kleur of religie, die scheiding gaat recht tegen de principes van onze samenleving in. Alleen als het gaat om moslims, dan komt ons cultureel relativisme om de hoek kijken, en accepteren we niet alleen de ongelijkwaardigheid in de gedachten van een bepaalde groep, we faciliteren die zelfs. Schande.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eens... Ik merk helemaal niks.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ervaar meer gevaar van de uitlatingen van Wilders. Als hij voor het zeggen krijgt, gaat er een hoop vrijheid in Nederland verloren. Daar ben ik meer bang voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk : niks. Er komt wel eens een moskee bij in het straatbeeld, maar er verdwijnt ook wel eens een kerk (in ieder geval qua functie) , dus per saldo weinig verschil.
Wel merk ik in de media kleine dingetjes op, zoals de verminderde tolerantie jegens homoseksuelen, die zeker ook wortelt in de opkomst van minder tolerante religies en culturen, waarin de Islam natuurlijk een grote rol speelt, maar persoonlijk merk ik dat niet.

De meeste problemen die we in Nederland hebben met 'buitenlanders' (en dan bedoel ik niet alleen de Marokkaanse jongeren maar ALLES wat hier van origine niet vandaan komt en een total andere cultuur heeft dan wij hier hebben) ben ik eerder geneigd toe te schrijven an hoe onze opeenvolgende regeringen daar van meet af aan wel of niet mee om zijn gesprongen. Vooral het teveel pamperen en aaien en separeren van de diverse groepen hebben integratie generaties lang in de weg gestaan, met alle gevolgen van dien.

Zo kan ik me ook bijvoorbeeld niet voorstellen dat wanneer ik zou verhuizen / emigreren naar land X, dat ik daar te allen tijde en overal in mijn eigen taal zou worden aangesproken , folders van de overheid in mijn taal, tolken bij mijn huisarts of ziekenhuisbezoek, min of meer verplichte deelname aan groepjes en verengingen met alleen maar Nederlanders; hoe zou ik ooit KUNNEN integreren, al zou ik willen ?? En dan zou je met een goed stel hersens en brede algemene ontwikkeling nog wel een eind kunnen komen op eigen kracht, maar wat als gastarbeiders naar Nederland is gekomen, was in eigen land vaak ook al niet het neusje van de zalm op intellectueel gebied.

Het voornaamste wat je in Nederland merkt op het gebied van Islamisering, is dat de overheid, net als op alle gebieden waar het buitenlanders betreft, niet durft haar eigen Nederlandse grens te trekken, waardoor het allemaal wat neigt te escaleren. Het zachte heelmeesters- principe. En inmiddels begint de wond behoorlijk te stinken, maar durft er nog steeds niemand het mes te pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Toenemende homo haat en homo-rammen.
2. Hernieuwde discussie over gelijke rechten van man en vrouw: dat hadden we in NL al in de jaren 60-70 al achter de rug.
3. Continue opzoeken van de grenzen van het recht om Islamiet in NL te zijn. Voorbeelden:
A. Een advocaat die niet wil opstaan voor de rechtbank
B. Een docent die vrouwen geen handen wil geven
C. Een doktersassistente die een sluier wil dragen
4. Toename van dis-respect voor niet-Islamieten en afname van tolerantie voor niet-Islamieten. Termen worden gebruikt als heidenen en christen honden. Alle Nederlandse meisjes die zich leuk willen opmaken worden sletten genoemd. Etc.
5. Toename van indoctrinatie van mensen met een Turkse/Marokkaanse achtergrond om Moslim te zijn:
A. Islamitische meisjes zetten andere meisjes onder druk om een hoofddoekje te dragen.
B. Afvalligen worden publiekelijk verketterd. Iets uit de tijd van de RK-inquisitie maar niet passende bij een open democratie met vrijheid van meningsuiting en geloof zoals NL nu eenmaal is.

Ik ben het niet met Wilders eens dat je de Koran e.d. moet verbieden. Het is wel duidelijk dat binnen Europa er in elk land momenteel problemen zijn met de Islamisering. Het gaat dan met name om een aantal radicalen (vaak met banden foute clubs in het buitenland) die de gematigden opstoken.
In Vlaanderen is besloten dat op openbare scholen geen religieuze uitingen meer gedragen mogen worden. Het bleek daar ook dat radicale meisjes anderen onder druk zetten.
Kijk die kunnen dus zonder een Wilders type gewoon zo'n beslissing nemen. Als de NL regering zich ook wat minder krampachtig maar daadkrachtiger zou op stellen was er wellicht helemaal geen Wilders nodig geweest om deze problematiek op de agenda te zetten.

---discussie nog niet gesloten vermoed ik----
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist de laatste aanvulling die je geeft op je vraag is de crux. In Nederland mocht iedereen alles zeggen en vinden tot dat het over Islam gaat. Dan moeten we ineens politiek correct zijn en op onze antwoorden gaan letten. Zodra men een te uitgesproken mening tegen Islam heeft loopt men nu eenmaal het risico te eindigen zoals Theo van Gogh.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de sportschool word ik raar aangekeken als ik als enige zonder onderbroek onder de douche ga.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een morakaan zegt tegen een morakaan wat heb jij mee te maken. En een vader van een morakaan zegt ik hou me kinderen in de gaten. Wat mij betreft mag geert wilders de POT op. Die gast die bakt er nix van. Hij is dom bezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp uit je antwoord dat een voorbeeld van islamisering is dat een ander zich niet met de opvoeding van marokkaanse kinderen moet bemoeien, terwijl het voorheen normaal was dat volwassenen kinderen op hun gedrag mochten aanspreken en dat ouders dat juist goed vonden, omdat ze niet alles in de gaten kunnen houden.
Met islamisering wordt niet alleen de toename van de moslimpopulatie bedoeld(tot de Tweede Wereldoorlog waren er nauwelijks moslims in West-Europa te vinden,vandaag zijn het er al meer dan 30 miljoen en hun aantal groeit nog steeds).Islamisering is een proces, waarbij de Islam sluipenderwijs alle aspecten van het leven gaat domineren.Voorbeelden van islamisering:

- Een hoofddoek bij het politie-uniform

-Kerstmarkten in vooruitsnellende gehoorzaamheid tegenover de islam politiek correct omdopen tot “Wintermarkten”

– Geen kerstboom plaatsen in je schoolhal , of waar dan ook, uit angst dat iemand misschien een dennennaald in zijn gevoelige religieuze delen krijgt.-in crèches en op scholen uit piëteit met de islamitische leerlingen geen varkensvlees meer serveren

-In de openbare zwembaden zwemtijden reserveren voor islamitische vrouwen

– Zelfcensuur door columnisten, schrijvers en cabaretiers uit vrees voor lijf en leden.

– Gescheiden loketten/ ruimtes voor vrouwen en mannen

– IS vlaggen op straat met geroep van dood aan de Joden

– Islam kritische demonstraties die worden verboden, afgelast, beperkt of omgeleid

– Scholen waar geschiedenisonderwijs over de Holocuast onmogelijk is

– Een advocaat die weigert op te staan voor de onafhankelijke rechtspraak (een rechtzaal betredende rechter) en daar mee wegkomt

– Het indoctrineren van jonge kinderen op nota bene door onze eigen overheid gesponsorde islamitische scholen.

– Schoolverzuim toestaan tijdens en na de ramadan.

– Sinterklaas zich niet meer kan vertonen met een kruis op zijn Mijter

– Het alleen voor moslims aanleggen van speciale gebeds- en wasruimtes op scholen en universiteiten/apartheid.

– Vrij parkeren toestaan tijdens ramadan en voor de rest van het jaar niet/ apartheid...

– Moslimapotheker weigert de morningafterpil of condooms te verkopen

–Moslimdokter weigert aidspatiënten te behandelen of abortus te verrichten

–Moslimtaxichauffeurs weigeren blinde cliënten met hun geleidehonden mee te nemen, omdat honden onrein zijn volgens hun "geloof"

- Gemeenteambtenaren weigeren vrouwen een hand te geven

-In sommige de basisschoolen mag geen vegetarische worst gegeten en geen frisdrank meer geschonken worden. Reden: doet te veel denken aan zaken die haram zijn(http://weblogs.nos.nl/bin...ocolademelk-en-champagne) ...De lijst kan nog veel langer worden.Het zijn allemaal tekenen van het voortschrijdende islamiseringsproces...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
De link in het antwoord werkt niet. Deze http://weblogs.nos.nl/binnenlandredactie/2009/01/06/chocolademelk-en-champagne/ bedoelde je waarschijnlijk.