Na indiening van kennisgeving is deze 9 mnd later afgewezen. Ben ik in die tussenliggende tijd in overtreding geweest?

B&W melding gemaakt dat, op grond van, kind thuis gehouden wordt van school. Na 9 maanden afwijzing van kennisgeving+procesverbaal. M.I. ben ik in overtreding van Leerplicht sinds ontvangst afwijzing. is deze veronderstelling juist. Zowel moeder als kind wordt straftrechterlijk vervolgd, kind is pas 16 geworden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Momenteel is verhoor door RvdK voor advies aan justitie gaande, ondanks aantoonbare misvattingen van LP gaat dit gewoon door.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

je had eerst op akkoord moeten wachten, voordat je je kind thuis hield, je zit dus fout, maar je kunt wel protest aantekenen, als je een hele goede reden had, heb je een kleine kans op gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan zonder toestemming op grond van welke reden dan ook niet zomaar je kind thuis houden. Je hebt daarvoor toestemming nodig. Zeer zeker als het over zo een lange periode gaat. Dus ja je kind en jij zullen zich moeten verantwoorden. Leerplichtabtenaar en mogelijk rechter. Boete enz.
ronron1212