heeft amerika in 2009 nepgoud gegeven aan china om bepaalde schulden af te lossen?

ik las net een artikel op internet op de sitw van gewoon-nieuws.nl zwendel centrale banken hier in staat dat de amerikaanse overheid nepgoud heeft gecreerd wat gemaakt zou zijn van wolfraam met een laagje echt goud erom heen.

ik weet niet hoe betrouwbaar die site is maar wil er graag meer van weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien. Het is niet zeker of het echt waar is. Ik denk het zelf niet omdat we er anders allang van gehoord zouden moeten hebben en dat is niet gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig om te ontdekken dat de dichtheid (soortelijke massa) van goud en wolfraam bijna hetzelfde is: 19300 kg/m3 tegen 19320 kg/m3.
Archimedes had dit bedrog nooit kunnen aantonen.