Waarom wordt er ophef gemaakt als Noord Korea kernraketten ontwikkelt, terwijl er genoeg landen zijn die deze wapens allang hebben?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (8)

Omdat N-Koreanen gewoon niet te vertrouwen zijn met hun dictatuur
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat noord-korea goede contacten met bijv. iran onderhoudt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat iedere kernmacht er in principe een te veel is. Het feit dat er al een aantal landen over dit gruwelijke wapen beschikt doet daar verder niets aan af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Noord Korea is nog altijd officieel in oorlog met zuid-korea en daarmee met alle bondgenoten van zuid-korea. Hieronder valt bijvoorbeeld Amerika (amerika vertrouw ik ook niet met kernwapens, maar daar gaat de vraag niet over ;) ) Noord-Korea is een land dat op zeer mensonterende wijze met zijn inwoners omgaat: martelingen executies, etc. Vandaar dat men zich afvraagt wat Noord-Korea zou doen met buitenlanders als het een dergelijk formidabel wapen zou bezitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
interessante link misschien.
en je hebt hierin gelijk dat , of het nu noord-korea is of anderen, de wapens zijn nergens veilig en kunnen op één of andere dag zware gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_Non-Proliferation_Treaty
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze niet het non-polifiratie verdrag ondertekend hebben. En omdat het land aangemerkt word als 'schurken' staat. Tevens zijn ze niet lid van de NAVO of de UN. Sowieso zijn kernwapens een no go, Isreal heeft bijvoorbeeld officieel geen kernwapens, maar het is algemeen bekend dat ze er wel over beschikken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Communisten...need I say more?