Waarom is er altijd onrust in het Midden-Oosten?

we zien het allemaal op het nieuws, het midden oosten is onrustig!
waarom is het toch altijd zo onrustig in het midden oosten ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

in veel landen in het midden oosten is sprake van een youth bulge (enorm overschot aan jonge mannen). deze jongeren hebben weinig ontplooiingsmogelijkheden. dit leidt tot onrust en agressie.

het geboortecijfer is een grote boosdoener. als je bijvoorbeeld het geboortecijfer van Gaza in de afgelopen 50 jaar zou doorberekenen op nederland, dan zouden in Nederland nu meer dan 60 miljoen mensen wonen.

de sociale en religieuze problemen zijn vooral een uitlaatklep voor dit verschijnsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat het daar altijd zo warm is.
Kijk maar als het hier in NL zo warm wordt. Dan heb je veel meer ergernis en zijn de lontjes veel korter geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze antwoorden dekken niet helemaal wat erachter zat.
Het "probleem" begon namelijk allemaal met een gigantische zonnevlam en daar worden mensen een beetje stapelgek van, dat is in 1988 bij het slopen van "De Muur" in Berlijn ook zo gebeurd. Het is voor niet-wetenschappers en niet-hengelaars naar vissenvangst en niet-psychiaters een wat raar verhaaltje mischien, daarom heb ik de juiste wetenschappelijke uitleg op "bron" geplaatst en hoop dat de link hiernaar echt werkt:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd is wat overdreven. Maar ze lopen mijn inziens een paar eeuwen achter. Als je Europa een paar eeuwen terug bekijkt was 't hier ook 'altijd' onrustig.