Welke organisaties zijn er voorstander van dat men met 17 jaar al mag autorijden?

Zie bron:
http://www.nu.nl/politiek/2530163/ministerraad-stemt-in-met-eerder-autorijden.html

Wie hebben daarvoor gevochten?
En wat is het standpunt van de verschillende politieke partijen hierover?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag. Ik vind het persoonlijk een beroerd voorstel. Er zijn al genoeg auto's op de weg en er is geen economisch belang gemoeid met auto rijden onder de 18. Bovendien is al uit heel veel onderzoeken gebleken dat jonge mensen de meeste ongelukken veroorzaken.
Wat mij betreft gaat dit plan weer in de kast.

Het beste antwoord

Ik geloof dat minister Schultz van Haegen op basis van een onderzoek het voorstel heeft ingediend om de proef 2toDrive te starten. Het onderzoek zegt dat door jongeren al vanaf 17 jaar auto te laten rijden met een begeleider het aantal dodelijke verkeersslachtoffers per jaar met 16 kan worden verminderd.