waar kan ik het budget vinden van mensen die instelling wonen? wat ze te besteden hebben aan ontbijt lunch en avondeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (5)

Als het om niet vermogende mensen gaat wordt de verzorging betaald door de awbz
ronron1212
12 jaar geleden
Dit zal per persoon verschillen.
heeft de bewoner werk of een uitkering, welke hulp is er nodig?
Verder hebben alle gemeente hun eigen regeltjes waardoor er verschil kan zijn in wat men per maand overhoud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben mensen met een verstandelijke handicap dan niet te maken met de WMO?
Je bedoeld intramurale of semimurale cliënten van een zorginstelling? Ik denk dat je dan bij de zorginstelling moet zijn. Dat ligt er ook aan of het eten centraal wordt ingekocht of niet, of dat de zorginstelling zelf de avondmaaltijden maakt of niet enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie mijn reactie bij jouw reactie op het antwoord van Sjeentje.
De eigen bijdrage voor een AWBZ instelling is genormeerd. Brochure kun je opvragen bij het CAK of de zorgverzekering.
Is afhankelijk, hoe lang je opgenomen bent, of je gehuwd bent of niet en van het inkomen. Vermogen telt niet mee, wel het gehele verzamelinkomen, waarbij voor vermogen een inkomen van 4 % wordt berekend.
Het verzamelinkomen is dat van de belastingaanslag of op basis van het inkomen als men zo kortzichtig is om geen aangifte te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand in een 24 uurs voorziening woont wordt voeding betaald door de instelling. Vaak wordt er centraal voor de maaltijden gezorgd of ingekocht.
Als iemand in een 24 uurs voorziening woont en zelf voor zijn inkopen wil zorgen en/of zijn maaltijden wil verzorgen kan de client daarvoor een vastgesteld bedrag van de instelling. Dat bedrag verschilt per instelling.
Een indicatie (zoals het bij de instelling is geregeld waar ik werk': ontbijt en lunch 1,85 een warme maaltijd 3,50.
Voedingsgeld voor een week 52,50. Dat is ook voor tussendoortjes, drinken, en alles wat met voeding te maken heeft, dus niet alleen voor de maaltijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een instelling die zelf een centrale keuken heeft en alles centraal inkoopt heeft een kleiner budget nodig dan een instelling die alles apart moet inkopen en klaarmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is 1,85 per maaltijd dus voor een ontbijt 1,85 en voor de lunch ook