Waarom zou je als arbeider vandaag de dag nog op de PvdA stemmen?

De partij die ooit opkwam voor de belangen van de hardwerkende man en vrouw in de straat, die ooit zaken als emancipatie, goed onderwijs en gelijke rechten voor iedereen hoog in haar vaandel had staan lijkt verworden tot een club die van die roots volledig losgezongen is.

Trots wordt er gemeld dat er zo goed door één deur met de werkgevers gegaan kan worden. Ferm stelt zij zich op waar het gaat om het beschermen van de belangen van uitkeringsgerechtigden. Lachend vullen (ex) kopstukken van deze partij hun zakken middels commissariaten, adviseurschappen en overige zwaarbezoldigde (neven)functies.

Het hart van de arbeider lijkt niet langer te kloppen in het wezen van de PvdA van vandaag. Ik vraag u: wat heb ik als modale arbeider momenteel nog te zoeken bij de PvdA?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (2)

Niks, de PvdA is verworden tot een op macht beluste club en heeft niets meer met de arbeider te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niets, er zijn ook andere partijen die de belangen van de arbeider behartigen. PvdA
heeft zijn belangen schijnbaar wat uit het oog verloren. Tegenwoordig heb je meer aan de vakbonden.