Kost het geld om je bij de ene gemeente uit te schrijven en vervolgens bij een andere gemeente je weer in te schrijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Is gratis. Mutatie aangeven in nieuwe gemeente. Soms wordt er gevraagd om een kopie van huurovereenkomst of overschrijving notaris. Nieuwe gemeente regelt uitschrijven oude.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit zou gratis moeten zijn.(althans in België)
fremar
12 jaar geleden
Nee. Als jij verhuist geef je in je nieuwe gemeente aan dat je daar woont. Zij regelen vervolgens ook dat je oude gemeente je uitschrijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk bij de gemeente (Zwijndrecht) en daar krijg je een formulier mee die je moet invullen (gratis) en dan lever je hem weer in en het is gepiept!

Je hoeft er zelfs geen afspraak meer voor te maken, krijg je gewoon mee bij de receptie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in en uitschrijven kost geen geld alleen als je een uittreksel nodig hebt uit het GBA (gemeentelijke basis administratie moet je hiervoor betalen. Verschillend per gemeente en soort uittreksel maar ruim genomen tussen 8 en 15 euro