Tsaar is de Oost-Europese versie van keizer. En keizer komt weer van de achternaam van Julius Caesar. Die was in de eerste eeuw voor Christus de eerste alleenheerser over het Romeinse rijk. Zijn achternaam werd als "kaisar" uitgesproken. Zijn opvolgers noemden zich ook "kaisar"en zo werd het een titel.
Duitsland zag zich vroeger als de voortzetting van het vroegere Romeinse Rijk en zo noemde de Duitse vorst zich ook keizer. Hij was een rang hoger dan de vorsten van de deelstaten. En zo werd keizer is een rang hoger dan koning. Vroeger was er maar één van in Europa. Later zijn ze monarchen van grote rijken zoals China ook keizer gaan noemen. Het woord kaisar werd in Oost-Europa verbasterd tot tsaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tussen tsaar en koning bestaat geen verschil. Tsaar is een vorstelijke titel uit verschillende oostbloklanden. De macht/functies zijn het zelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen, koningen, keizer, tsaren, slutans, etc. zijn allemaal aanduidingen voor dezelfde functie zij het in een andere taal / cultuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen verschil geloof ik maar ik denk dat tsaar een Russische benoeming is

Toegevoegd na 16 seconden:
voor een koning