Hoe moet je de koningin aanspreken in de aanhef van een brief aan haar gericht?

Mijn dochtertje wil onze koningin een brief schrijven om haar een fijne koninginnendag te wensen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Officieel moet zo'n brief beginnen met
Majesteit, (of mevrouw)

Maar in het geval van je dochtertje, denk ik dat de koningin erg blij is met een brief die begint met "Lieve Koningin Beatrix" Of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een prima advies! De brief zelf kan je addresseren aan: Hare Majesteit de Koningin
p/a Kabinet der Koningin
Postbus 20016
2500 EA Den Haag

Andere antwoorden (2)

Beste koningin Beatrix...

Als je jonge kind een brief schrijft is het niet aannemelijk dat zij weet dat het Koninklijke Hoogheid is.
Gewoon in haar woorden laten schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koninklijke Hoogheid zeg je tegen haar zoon of schoondochter. "beste" lijkt me op zich niet zo netjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je gelijk in. Maar voor een kindje mag dat best "gewoon" vind ik.
H.M. of K.H. maar voor je dochtertje zal iets in de trant van: ''Lieve Koningin Beatrix'' voldoende zijn.