Voor zover ik weet een flink aantal islamitische landen. In de Universele Verklaring staat onder andere dat het elk individu toegestaan moet zijn van godsdienst te mogen veranderen. Dit zullen de meeste islamitische landen nooit onderschrijven. Ze zijn inmiddels met een eigen Verklaring gekomen, de Verklaring van Egypte. Een soort tussenoplossing.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alle leden van de Verenigde Naties worden geacht de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens te aanvaarden. Slechts drie landen zijn geen lid van de VN: Kosovo, Taiwan en Vaticaanstad. Er zijn geen redenen om aan te nemen dat een van die landen de verklaring niet onderschrijft. Op papier onderschrijven dus alle landen de UVRM.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
48 landen hebben ze erkend in 1948:
http://www.answers.com/Q/Which_countries_signed_the_universal_decaration_of_human_rights Er zijn momenteel echter 195 landen op de wereld. 8 landen officieel niet:
"The Union of Soviet Socialist Republics, Ukrainian Soviet Socialist Republic, Byelorussian Soviet Socialist Republic, Socialist Federal Republic of Yugoslavia, People's Republic of Poland, Union of South Africa and Kingdom of Saudi Arabia" http://www.answers.com/Q/Which_countries_didn't_sign_the_universal_declaration_of_human_rights
SimonV
8 jaar geleden
Acht staten onthielden zich van stemming: de Sovjet-Unie plus vijf andere staten van het Oostblok, Zuid-Afrika en Saoedi-Arabië. Saoedi-Arabië steunde de UVRM niet, omdat die niet in overeenstemming zou zijn met de islam. https://nl.wikipedia.org/wiki/Universele_Verklaring_van_de_Rechten_van_de_Mens Kortom: ik ben er zelf nog niet uit... :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen land zal zo gek zijn om openlijk te verklaren dat ze de UVRM niet aanvaarden. Dat ze er in de praktijk lak aan hebben is een ander verhaal.