Belastingverlaging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met sprekende one-liners.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met liegen en bedriegen.
Read my lips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met gebruikmaking van z.g. 'populisme'.
Wanneer een politicus een populist wordt genoemd is dit doorgaans niet positief bedoeld. Van Dale omschrijft populisme als een 'populaire, oppervlakkige, (enigszins) demagogische betoogtrant.' Oftewel, populistische politici proberen met alle mogelijke middelen de steun van de kiezers te verwerven, zonder zich al te veel te bekommeren om de inhoudelijke kwaliteit van hun voorstellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minder rente, belasting, goedkopere huizen maken (maar wel lux:))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de boodschap duidelijk en overtuigend is en vooral is men gouden bergen beloofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een politieke partij die goed op de hoogte is van wat er leeft onder het volk, heeft de meeste kans hoog te scoren bij verkiezingen, als hij daar op inspeelt.

Als veel mensen bang zijn, maak je voorstellen voor veel blauw op straat.
Als de belastingdruk te hoog gevonden wordt, zeg je dat je voor verlaging bent.
Als er steeds meer mensen zonder baan komen te zitten, zeg je maatregelen te treffen voor meer banen en de ontslagregeling minder makkelijk te maken.

Het nare is nu, dat ze het allemaal maar voor een gedeelte waar kunnen maken, soms zelfs helemaal niet!
Dus wie het meest beloofd, of het te realiseren is of niet, die krijgt de meeste stemmen. Tenzij het volk zich niet laat verlakken, maar helaas........
13 jaar geleden
Door gouden bergen te beloven, zonder fundament van waar het geld vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Dus allerlei beloftes doen en je er niets van aantrekken of ze haalbaar zijn of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vertrouwen in de leider en waarmaken wat je zegt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Psychologische spelletjes volgens het AD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moest hier een standaard antwoord op bestaan dan zouden het allemaal winners zijn.
Op je vraag wordt tot op heden gezocht, maar de parameters om goed in de markt te liggen, wisselen constant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met verwoorden wat zij zouden willen doen de komende tijd. Let op verwoorden dat betekent niet dat ze dat ook gaan doen echt. Ze leggen het voor aan de kiezers of het plan goed is, maar als het er op aan komt doen ze toch water bij de wijn omdat er een in Nederland geen partij is die alleen de macht heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roepen dat er teveel ambtenaren zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met programma onderdelen die door een breede groep gedragen word.
Voorbeelden:file vrij land
belastingverlaging hogere subsidies etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij moet lang zijn, zie Charles de Gaulle. Hij moet uitstralen dat hij van het volk houd, zie Berlusconi. Hij moet aantrekkelijk zijn, zie Kennedy. Job Cohen heeft van alles een beetje. Hij is lang, hij is aardig tegen mensen en het is een aantrekkelijke man om te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een bepaald visie van een hele grote doelgroep om te zetten in daden!

MVG
Usama
11 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk door een sterke charismatische leider naar voren te schuiven, die vertrouwen inboezemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de onvoorstelbare domheid en goedgelovigheid van de kiezer.Het lijkt wel of vele mensen willen bedrogren worden want ze blijven maar kiezen voor mensen die er niets van bakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de partijleider een duidelijk verhaal heeft, dit verhaal hoeft niet altijd even goed doordacht te zijn maar mensen willen graag dat ze dingen die ze zelf moeilijk vinden te verwoorden door iemand anders die mscht zou kunnen krijgen goed word verwoord.