Welke politieke partijen willen de huisarts NIET onder het eigen risico laten vallen ?

Ik wilde eerst VVD gaan stemmen maar daar zie ik van af toen ik zag dat die partij de huisarts en de medicijnen die hij voorschrijft onder het eigen risico wil laten vallen. Bovendien wil de VVD het eigen risico naar € 300 verhogen. Dat gaat veel mensen dus een hoop geld kosten. Vraag dus: welke partijen houden het zoals het nu is ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De huisartsentax waar jij het over hebt is niet bedacht door een partij, maar door een aantal werkgroepen in opdracht van de regering om te kijken waar er bezuinigd kan worden. De VVD heeft aangegeven dit een brug te ver te vinden, maar vindt het wel een optie om het onder het eigen risico te scharen. Geen enkele partij houdt het overigens zoals het nu is. Sommige partijen verhogen het eigen risico (D66, VVD, SGP en CU), sommige willen het zo laten (PvdD, CDA en de PVV) en sommige partijen willen het zelfs afschaffen (PvdA, SP en GroenLinks). Let wel, dit zegt niet alles. De zorgpremie wordt namelijk ook automatisch aangepast. Bijna alle partijen willen de zorgpremie inkomensafhankelijk maken (alle partijen behalve VVD, TON en CDA). Zodra je modaal verdient, zul je sowieso meer premie moeten betalen dan nu het geval is. Toegevoegd na 4 minuten: Wat ik wil zeggen: je kunt een standpunt over de eigen bijdrage niet los zien van de zorgpremie. Een partij kan wel de eigen bijdrage afschaffen, maar als de zorgpremie dan gigantisch stijgt kan het nog flink in de papieren lopen. Daarnaast moet je ook nog eens kijken naar voorgestelde maatregelen om op de lange termijn de zorgkosten binnen de perken te houden. Met de aankomende vergrijzing, zullen er hervormingen moeten plaatsvinden om de zorg betaalbaar te houden (en niet alleen voor de lage inkomens).

In dat geval zou ik pvda stemmen om een links kabinet mogelijk te maken. De SP en PVV hebben kwa sociale zekerheid de beste programma's.

Willen jullie dit eens lezen.Daarom wordt de gezondheidszorg duurder. Ik walg hier van.Dat is het waterhoofd waar ik over spreek.

Bronnen:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6836053...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100