De landsregering is demissionair; het neemt de lopende zaken waar. Er is dus weliswaar een regering, maar deze is aftredend. Normaliter neemt een demissionaire regering geen beslissingen over 'gevoelige' zaken. Gezien de lange duur van het demissionair zijn, zal het echter bijna onvermijdelijk worden om ook de hete hangijzers op te pakken, omdat het land anders op den duur onbestuurbaar wordt en in een neerwaartse economische spiraal terechtkomen.

Vergeet niet, België is een federale staat en heeft meerdere regeringen; die zijn niet demissionair, alleen de federale landsregering. Naast de federale landsregering hebben Vlaanderen, Wallonië, Brussel en de Duits- en Franstalige gemeenschappen hun eigen, volwaardig functionerende parlementen. Dat behoeft echter een nieuwe vraag ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, nog geen regering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,dat niet,maar niemand schijnt het verschil te merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slechts het formatteren ener regering en alles met ZKH. prins Laurent.
Voor zover mij bekend hebben onze zuiderburen, ook wel Belgie genomen, nog steeds demissionaire regeringen (federaal, voor Vlaanderen, Wallonie en het Duitssprekende deel) die de lopende zaken behandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen,nog geen regering.
Situatie is rampzalig.

Wanneer gaat men eens een wetsvoorstel indienen,dat het mogelijk kan maken politiekers hun inkomen te ontnemen als ze niet 'regeren'?
Men zou dan wel vroeger tot een overeenkomst komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee nog steeds niet. Dat land moet gewoon opgeheven worden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat de zuiderburen wel tegen een grapje konden; niet dus, flauw hoor!