Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke politiek partij is momenteel het meeste voor bestuurlijke vernieuwing?

Aangezien ik vind dat er nogal wat schort aan het democratische gehalte van Nederland, wil ik graag dat daar wat aan gedaan wordt. Ik vraag me alleen af welke partij in Nederland hier nog pleitdrager voor is? En hoe dat dan tot uitdrukking komt in het programma van die partij.

TOEVOEGING 1:
Ik vind zelf dat na van Mierlo D66 zich er niet echt druk meer om maakt. D66 houdt zich met van alles bezig maar met bestuurlijke vernieuwing alleen nog als gimmick.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
961

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

D66 is de partij voor bestuurlijke vernieuwing altijd al geweest en zal altijd zo blijven. Het was bijvoorbeeld D66 die bijna de gekozen burgemeester heeft ingevoerd in Nederland. Ook vind ik GroenLinks erg goed bezig in bestuurlijke vernieuwing. Ze hebben voor het Europees referendum gezorgd. Ik zou dus kiezen voor D66 als het puur om bestuurlijke vernieuwing gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou ook zeggen D66. Deze hebben ideeen als de gekozen burgemeester hoog in het vaandel staan.
Je uitleg maakt me wel nieuwsgierig: wat schort er volgens jou aan het democratische gehalte van Nederland? Dit is geen aanval, maar echt nieuwsgierigheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De SGP streeft naar een theocratie. Als dat geen vernieuwing is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding