Hebben de Amerikanen de UFO gestolen van de Duitsers na de WOII?

Zoals iedereen wel weet staat de VS bekend om zijn UFO's. Ik geloof niet zodanig in de UFO's met de marsmannetjes erin. Maar de vliegende schotel (UFO, unknown flying object) die de Duitsers in de WOII hadden. Op internet heb ik verschillende bouwtekeningen, afbeeldingen en video's gezien over vliegende schotels die de Duitsers hadden (begin fase). In de video vloog een piloot ongeveer 2 à 3 meter boven de grond, met een vliegende schotel.

Maar wat ik me dus afvraag, hebben de Amerikanen de UFO tekeningen en ideeën gestolen van de Duitsers?

Ik bedoel hier zeker niet mee, dat we een discussie opstarten! Deze vraag kun je puur feitelijk beantwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat nooit bewezen is dat de Nazi ufo’s bestaan hebben is deze vraag niet te beantwoorden.

Maar natuurlijk hebben de grootmachten kennis en kunde van overwonnen zich toegeëigend.

Bekende voorbeeld is bijvoorbeeld Werner von braun : zowel betrokken bij het V1 en V2 project van Nazi-Duitsland, als de Amerikaanse Saturnus V raket (gebruikt voor de maanlanding)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de grootste landen deed men wel experimenten op allerlei gebied.
Duitsland had wel een straaljager ontworpen die vloog. Het was het snelste vliegtuig ter wereld in die tijd maar levensgevaarlijk voor hen die er mee vlogen.
Van de schotelvormige vliegtuigen denk ik niet dat het dezelfde zijn als de Duitse.