Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een NAVO lid zomaar defensie-onderdelen schrappen? Anders kan een land toch ook - bij wijze van spreken - het gehele defensieapparaat schrappen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
602
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er vast wel afspraken zijn. Je kunt immers niet redelijkerwijs verwachten van een ander dat 'ie je wel komt redden, als je zelf geen enkele moeite doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bedoel ik.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Denk van wel, de NAVO is een groep landen die elkaar militaire steun geven, dus bondgenoten van elkaar, er staat niet in van je moet een luchtmacht hebben of je moet tanks hebben etc, of je het hele defensie apparaat kunt afschaffen weet ik niet, dan nog zullen we defensie nodig hebben, niet voor oorlogsgeweld maar ook tegen natuur geweld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kunt als land zelfs geheel uit de NAVO stappen. IJsland heeft daar bijvoorbeeld mee gedreigd in 1976 (zie bron 1). Het is natuurlijk wel erg controversieel om te doen en gezien de grote internationale belangen die Nederland heeft is het nog maar de vraag of het een optie is. Je kunt overigens ook als land onder voorwaarde lid zijn van NAVO, Frankrijk was dat bijvoorbeeld voor een bepaalde periode (zie bron 2).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding