Kan ik ergens uitgebreide informatie vinden over de manier waarop de politie verdachten opspoort?

Ik vraag me namelijk af hoe het intern werkt tijdens een onderzoek van bijvoorbeeld een overval op een juwelier.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Om een (overigens zeer globale) indruk hiervan te krijgen, zou je deze site kunnen raadplegen:

http://bve.sco.cf.noordhoff.nl/output/BVE/elobase_detailhandel5/225421_o24t_print/

En daarna zou ik zeker deze bekijken:
www.nrc.nl/redactie/Scholieren/A4krant_opsporing.pdf
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Nee, dat is informatie die alleen bekend is bij de politie. En dat zullen ze niet openbaar maken. Want dat geeft verdachten misschien de mogelijkheid om de volgende keer nog ingenieuzer te werk te gaan, zodat ze misschien bijna niet meer ontmaskerd kunnen worden. Het is ook niet voor niets dat je zo vaak leest dat een paar maanden geleden een crimineel netwerk werd opgerold. Ze houden het nog een tijd stil zodat er gelegenheid is om meer mensen die ermee te maken hebben te traceren. Had het gelijk de volgende dag in de krant gestaan, dan waren die medeplichtigen 'm vast en zeker gevlogen!
Amadea