Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik ergens uitgebreide informatie vinden over de manier waarop de politie verdachten opspoort?

Ik vraag me namelijk af hoe het intern werkt tijdens een onderzoek van bijvoorbeeld een overval op een juwelier.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
573

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om een (overigens zeer globale) indruk hiervan te krijgen, zou je deze site kunnen raadplegen:

http://bve.sco.cf.noordhoff.nl/output/BVE/elobase_detailhandel5/225421_o24t_print/

En daarna zou ik zeker deze bekijken:
www.nrc.nl/redactie/Scholieren/A4krant_opsporing.pdf
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Nee, dat is informatie die alleen bekend is bij de politie. En dat zullen ze niet openbaar maken. Want dat geeft verdachten misschien de mogelijkheid om de volgende keer nog ingenieuzer te werk te gaan, zodat ze misschien bijna niet meer ontmaskerd kunnen worden. Het is ook niet voor niets dat je zo vaak leest dat een paar maanden geleden een crimineel netwerk werd opgerold. Ze houden het nog een tijd stil zodat er gelegenheid is om meer mensen die ermee te maken hebben te traceren. Had het gelijk de volgende dag in de krant gestaan, dan waren die medeplichtigen 'm vast en zeker gevlogen!
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding