Waarom zijn er de laatse tijd zoveel opstanden in Noord-Afrika/Midden Oosten?

Ik bed

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry ging iets fout:

Bijvoorbeeld in Egypte Tunesie en Libie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Bovenstaande antwoorden zijn correct.
Daar wil ik graag aan toevoegen dat het juist nú gebeurt, omdat mensen nu gebruik kunnen maken van tv, internet en mobiele telefoons. Ze zien dus ook wat er in de andere landen gebeurt.
Mensen kunnen elkaar makkelijk contacteren om bijvoorbeeld op een bepaalde plek af te spreken voor een demonstratie. Kijk maar hoe massaal Twitter daarvoor gebruikt wordt. 10-15 Jaar geleden ging dat niet zo makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Veel van deze volken werden al jaren bestuurd door dictators, die vaak geen rekening hielden met de bevolking.
In Egypte pikte de bevolking het niet meer, en ging protesteren. Dit is vervolgens overgewaaid naar buurlanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast bovenstaand antwoord de grenzen zijn kunstmatig bepaald door de Engelsen voor gewin. Dat houdt in dat volkeren zich vaak over meerdere grenzen bevinden met alle gevolgen vandien.

Toegevoegd na 34 seconden:
Kijk maar eens naar de grenslijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
T'is als een rij dominostenen.. valt de ene, dan gaat de andere geheid ook.. ze zien dat andere landen het ook kunnen, en doen het zelf ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande is allemaal juist. Daarnaast heeft Cablegate een rol gespeeld. Vooral de documenten over Tunesië, waar het, tegelijk met Algerijë, allemaal begon lieten het volk ondubbelzinnig zien hoe corrupt hun zittende regering was. Dat, in een tijd van sterk stijgende voedselprijzen zorgt snel voor onvrede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oil for Immigration. In de jaren 70 ooit bedongen door Den Uyl............U weet wel die "gezinshereniging "toestond.......
Nu ruim veertig jaar later....................
Kijk om je heen.