Niet elke school doet aan de staking mee en heeft zo dus zijn eigen regels. Dus als je school niet meedoet aan de staking en jij staakt en komt dus niet in de les, moet de school dit melden bij de leerplichtambtenaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De kans is groot van niet.

De 'LAKS', Landelijk Actiecomité Scholieren, en andere vakbonden steunen de staking niet, en in dit geval is de kans groot dat jou school er ook niet aan meewerkt. Bij mij op school word je gewoon afwezig genoteerd als je die dag staakt. Zie Bron:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als scholier kun je niet staken dat kan alleen de leraar(s) en vaak moet je dan toch wel aanwezig zijn
Alternatieve lessen door leraren die niet staken o.i.d
Het is geen vakantie en ze zullen altijd en alternatief bedenken. staken houdt niet in dat er niet gewerkt wordt maar meer dat er aandacht wordt gevraagd voor en bepaald onderwerp.
bovendien heb je als je jonger bent en leerplichtig bent kan je ook nog eens een boete krijgen. (je ouders)
13 jaar geleden
Om te staken, is er een vergunning nodig. Als het LAKS dit niet heeft, is het verboden om te staken, of je school het nou wel of niet eens is met dit punt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
staken bekend=van school weg blijven.
van school wegblijven=spijbelen.
Nee het mag niet, maar toch gaan er velen wel.
Een keertje spijbelen zien ze meestal wel door de vingers.