Is er binnen het huidige politieke bestel nog een partij die geheel jouw stem verwoordt?

Is er nog 1 partij waarvan die een duidelijke koers vaart? Zo ja, waarom? Zo nee, waarin is dit veranderd volgens jou?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, alle partijen zijn op dit moment behoorlijk aan het veranderen. De meeste opvattingen van partijen over een aantal zaken begint steeds meer te egaliseren. Overigens is dit geen ontwikkeling om je zorgen over te maken: in de geschiedenis hebben partijen vaker dit soort bewegingen gemaakt. Na polarisatie komt egalisering, dat weer gevolgd wordt door polarisatie.

Als ik zou moeten stemmen dan zou ik dat op groenlinks doen. Als je vraagt is er nog een politiekepartij voor mij. Dan kan ik me op dit moment mij niet spiegelen. We hebben te veel partijen en ze zijn te stroperig. Hun idieologie is aan de start enrgiek en spannend maar de partijen verzanden in oeverloze discussie, doen hun visie`s geen eer aan, en men is altijd bezig om in de macht van coalitie,te bijten. Beloften kinnen dan ook niet altijd wwargemaaakt worden. Al stemmen wij op partijen, de partijen bepalen beleid en die strookt vaak niet met wat de bevolking wil. Het is lang geleden dat er nog charistmatische figuren leiding namen. Groenlinks heeft voor mij de nog waarde. Alles kan beter. Persoonlijk vind ik onze tweedekamer geen afspiegeling van waarden vanuit de bevolking meer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100